Zdrowe i szybkie śniadanie – komosa ryżowa ze szpinakiem i pomidorami

szybkie i zdrowe sniadanie komosa ryzowa z pomidorami i szpinakiem

Jednogarnkowe danie z komosą. Super szybkie, bezglutenowe i wegańskie.

Szybkie i zdrowe śniadanie to seria na blogu, w której pokazuję, że przygotowanie zdrowego śniadania nie musi być praco- ani czasochłonne.

Sprawdź inne przepisy z tej serii.

Czemu to śniadanie warto przygotować w domu i wprowadzić na stałe do swojego kulinarnego repertuaru?

Komosa ryżowa czy też quinoa to świetne źródło pełnowartościowego białka. Białko zawarte w komosie jest odpowiednikiem białka zwierzęcego (zaweira aminokwasy, których nasz organizm nie potrafi sam wytworzyć), dlatego wszyscy wegetarianie i weganie powinni się z nią blisko zaprzyjaźnić.

Szpinak to przede wszystkim bogate źródło witaminy A oraz K (oraz powstającej z niej witaminy K2), a także żelaza. Pomidory, szczególnie te poddane obróbce cieplnej warto jeść ze względu na likopen czyli przeciwutleniacz, działający antynowotworowo.

 

Skład (4 porcje):

  • 150g komosy ryżowej,
  • 1 pomidor,
  • garść szpinaku,
  • 1 ząbek czosnku,
  • sól i pieprz,
  • olej kokosowy do smażenia,
  • opcjonalnie: natka pietruszki do posypania.
  1. Komosę ugotować według instrukcji na opakowaniu.
  2. Czosnek drobno posiekać, pomidora pokroić w kostkę.
  3. Na patelni rozdrzać odrobinę oleju kokosowego, wrzucić czosnek i chwilkę podsmażać. Następnie dodać pomidora i szpinak.
  4. Całość smażyć aż pomidor puści sok, a szpinak się ugotouje.
  5. Do warzyw dorzucić komosę, wymieszać razem i dodać sól i pieprz do smaku.
  6. Podawać z sosem z awokado.

szybkie i zdrowe sniadanie komosa ryzowa z pomidorami i szpinakiem szybkie i zdrowe sniadanie komosa ryzowa z pomidorami i szpinakiem szybkie i zdrowe sniadanie komosa ryzowa z pomidorami i szpinakiem

Oceń przepis: 
Przepis na
Komosa ryzowa z pomidorami i szpinakiem
Opublikowano
Czas przygotowania
Czas gotowania
Całkowity czas
Średnia ocena
4 na podstawie 5 ocen